LNG Propulsion Systems for Inland Navigation

01.01.2010 - 31.01.2012
Forschungsförderungsprojekt
Feasibility study on the sustainable reduction of CO2 emissions as well as particle and NO2 emissions by using LNG (liquefied methane and bio methane) for the Danube inland naviga-tion. The study serves as preliminary planning for an experimental development project for a retrofit solution, contributing to short-and medium-term achievement of the Austrian climate targets.

Personen

Projektleiter_in

Projektmitarbeiter_innen

Institut

Grant funds

  • Kommunalkredit Austria AG (National) Kommunalkredit Public Consulting (KPC)

Forschungsschwerpunkte

  • Sustainable and Low Emission Mobility: 50%
  • Climate Neutral, Renewable and Conventional Energy Supply Systems: 15%
  • Sustainable Production and Technologies: 20%
  • Modeling and Simulation: 15%

Schlagwörter

DeutschEnglisch
BiomethanBio Methane
Saubere AntriebeClean Propulsion
BinnenschifffahrtInland Navigation
Verflüssigtes MethanLNG

Externe Partner_innen

  • via donau - Österreichische Wasserstraßen-Gesellschaft mbH
  • Salzburg AG für Energie, Verkehr und Telekommunikation

Publikationen