After successful completion of the course, students are able to design a project that is oriented towards the common good creatively and on their own responsibility and to implement it in a team-oriented manner.
Due to the directly practice-based orientation of the course, learning results are achieved through both "headwork" and "manual work" and, in the tradition of "learning by doing", cognitive, social and emotional learning are brought together. Through networking, transdisciplinary thinking and action, a variety of positive learning experiences, both individual and collective, should be possible. The open process design should motivate students to actively and self-determinedly acquire possibilities of behaviour and action (also beyond the course framework).
> Cooperative work in concrete project situations that enable practice-oriented and independent learning
> Process design by means of artistic thinking and acting in order to find creative and "other" approaches (even for seemingly complex problems)
> Bringing together brainwork and manual work, cognitive and emotional learning, in order to initiate socially relevant socio-spatial innovations through diverse (including intercultural) learning experiences
> Weaving of formal and informal structures to form growing networks and a solidary cooperation in order to establish or stabilise socially integrative (informal) educational landscapes
Aufgrund der Covid-19-Bestimmungen wird die LVA bis auf weiteres über Email, TISS und TUWEL abgewickelt! Bitte halten Sie sich informiert und stellen Sie sicher, dass Sie Zugang zu TUWEL haben, TISS-News empfangen und regelmäßig abrufen können!
Unterschiedliche Projektteilnahme-Optionen werden In diesem Semester angeboten, bitte melden Sie sich in der entsprechenden Projektgruppe an (REGISTRATION ALREADY CLOSED!)
Alle, die bereits VORANGEMELDET sind, können sich nun ab 23.03.2021, 9:00 für die Optionen 1, 3 und 4 fix anmelden!
1. ICH BRAUCHE PLATZ! (Geblockte Abhaltung im Mai/Juni, Leitung: Karin Harather). Fokus: Kunst- und Architekturvermittlung, soziales Lernen mit Kindern und Jugendlichen (nähere Infos s. pdf im Bereich "Unterlagen").
2. BILDUNGSLANDCHAFTEN IN BEWEGUNG (Modul-Ergänzungsfach, Donnerstag, 9:00-11:00 Uhr, Leitung: Katharina Tielsch, Fokus: "Arbeitsorte hinterfragt - eine Sammlung aktueller Tendenzen", Recherchen und Befragungen zum Thema Arbeitsorte. Hier ist die Anmeldung nur über die zentrale Modulanmeldung (Poolanmeldung der Fakultät) möglich!
Zusätzliche Angebote:
3. ICH BRAUCHE PLATZ! - Sommer in der Seestadt (jeweils 1 durchgehende Projektwoche mit Nächtigung vor Ort im Bus, nähere Infos s. pdf im Bereich "Unterlagen")
4. WETTBEWERB Institut Institut Français: https://institutfrancais.at/news/projektausschreibung-renovierung-des-kursbereiches
(pdf im Bereich "Unterlagen")
1:1 project implementation and preparation of a project report (logbook, storyboard, picture story, etc.) in which the course of the project and the associated individual and collective learning experiences are documented in text and picture in a manner appropriate to the process.