The lecture introduces the topic of e-commerce and treats it both from a conceptional as well as technical point of view.
- Introduction (information society, diffusion, classification)- The Enterprise (IT and organization, competition and strategy, pricing issues)- Personalization (Recommender Systems, advanced topics and challenges)- E-marketing (SEO, affiliate marketing, analytics)- Market and Networks (inter-organizational systems, hierarchies, intermediaries)- Business Models (Business model canvas, digital models)- Ethics (evaluating the ethical aspects of e-Commerce practices)- Blockchain and Crypo-currencies (Bitcoin, Etherium, etc.)- Data Markets (buying and selling data)
Vorbesprechung: Donnerstag, 04.10.2018, 8:30 - 9:30, Freihaus Hörsaal 5
Fragen bezüglich der LVA Verwaltung bitte an questions_ec@list.tuwien.ac.at senden
Inhalt-bezogene Fragen bitte in TUWEL "Discussion"-Forum
Aufwand des Studierenden (in Stunden):
Summe: 75
4 assignments (in groups) and final test
Gruppenanmeldung im TISS
Bachelor der Winf benötigen zur Teilnahme 162 absolvierte ECTS (dies ist nachzuweisen)!
Voraussetzung für die Anmeldung ist eine Fortmeldung zu einem der folgenden Studien:
Vortragsfolien, werden laufend zur Verfügung gestellt sowie weiterführende Literatur.