The lecture introduces the topic of e-commerce and treats it both from a conceptional as well as technical point of view.
- Introduction (information society, diffusion, classification)- The Enterprise (IT and organization, competition and strategy, pricing issues)- Personalization (Recommender Systems, advanced topics and challenges)- E-marketing (SEO, affiliate marketing, analytics)- Business Models (Business model canvas, digital models)- Market and Networks (inter-organizational systems, hierarchies, intermediaries)- Service Level Agreements- Auctions
Vorbesprechung: Dienstag, 03.10.2017, 12.00 - 13:00, Freihaus Hörsaal 5
Fragen bezüglich der LVA bitte an questions@ec.tuwien.ac.at senden
Aufwand des Studierenden (in Stunden):
Summe: 75
4 assignments (in groups) and final test
Gruppenanmeldung im TISS
Bachelor der Winf benötigen zur Teilnahme 162 absolvierte ECTS (dies ist nachzuweisen)!
Anwesenheitspflicht in Vorbesprechung
Voraussetzung für die Anmeldung ist eine Fortmeldung zu einem der folgenden Studien:
Vortragsfolien, werden laufend zur Verfügung gestellt sowie weiterführende Literatur.