Nach positiver Absolvierung der Lehrveranstaltung sind Studierende in der Lage...
After successful completion of the course, students are able to...
… understand and apply design methods and elements of the game design and theming for solving real-world problems.… be able to absorb theoretical knowledge in the field of game studies and game design research… transfer this knowledge into the practice of gameful design
Die Lehrveranstaltung setzt sich mit aktuellen Themen und Fragestellungen des Gameful Designs auseinander. Theoretische Hintergründe aus den Bereichen der Serious Games, der Gamification und des Game-based Learnings werden im Kontext der praktischen Anwendung von Methoden des Game Designs (z.B. exploratives Design, Prototyping, Modding & Rapid Game Development) erlernt und reflektiert.
Die Arbeit in diesem Modul erfolgt anhand mehrerer sequentieller Projektarbeiten. Im Kontext spezifischer Problemstellungen werden in Kleingruppenarbeit ausgewählte Methoden und Strategien des Gameful Designs erarbeitet, vertieft und angewendet. Die Qualität wird durch eine überschaubare Zahl von TeilnehmerInnen gesichert.
this course will be held in cooperation with pedagogic science at uni wien.
ECTS breakdown
6 ECTS = 150h
kick-off, intro: 2h6 workshops á 6h (every other week) = 36hproject work between workshops: 15-20h * 6 = 112h
note: this course is held in cooperation with paedagogical science at uni wien. the location of classes is alternating between tu wien and uni wien.
evaluation is based on the quality of student's handed-in work at the end of the semester as well as the engagement and initiative during the semester